30 augusti 2009

Tävling fia-lotta

Finspång RK

fia-lotta


Lokal 1m: 0+ute. Hur ska man sammanfatta denna runda? Vi gick omkull efter hinder nummer 8:a, efter första i omhopp. Jag red varken fort eller svängde men underlaget bara släppte och fia fick inget fästa med bakbenen och bara försvann under mig, stackars fia. Jätte chockad såg hon ut. Retligt som att rundan var så bra annars, det kände så lätt. Vilket det försäg ska göra som det bara var en lokal 1m. Men hon behöver gå ner lite i klasserna med jämna mellan rum som hon överhoppar sig och allt kännt jobbigt för henne sista tiden. Idag hittade jag rytm och flyt. Höll samma galopp hela banan. Visst en lite miss av mig mellan hinder 2 och 3. Många hade gått på 6 och tänkte jag med göra det, men hon la in ett 7:e!


110: 1 fel. Hade sämre galopp och inte samma fly, satt nog lite i mitt huvud efter vi gick omkull. Höll ut vägarna ordentligt. Fia hoppade bra och rädda mig på ett hinder. Annars kändes det ändå bra, inget tjafs som det annars är på hennes huvud. Vi har bytt bett( från ett bubbelbett till vanligt 3 delat, ganska tjockt med gummiplattor) Känns som hon vågar ta better bättre, vilket resulter till att jag får mer stöd i handen och kan galopper mer frammåt och ha hennes framför mig :)
Bild på mig och Fia
Bilden är från Norrköping Horse Show, när vi var 3:a i Sveland cup, deb i 115 :)

Laddar upp film från 1m, blunda om ni inte vill se oss gå omkull!

1 kommentar:

  1. Usch vad läskigt!
    Tur att du inte fick henne över benet vännen!

    SvaraRadera