20 oktober 2009

hoppträning

Stampe har gått väldigt bra idag, tror han tyckte det var kul att hoppa igen. Idag hoppade han väldigt bra jämfört mot de sista veckorna. Fredrik har en lugnade effekt på mig helt klart, jag vet precis hur jag ska rida och inte det minsta orolig. Vilket får stampe att hoppa väldigt bra och inte bara kasta sig över. Är som sagt nöjd, fredde tyckte även min ide att hoppa 1m ,110 i Linköping för att hitta lugnet och tryggheten inne på banan var bra.

Fia har vilat idag, imorgon ska jag börja long henne varannan dag tills ryggen är över. Hon ser inte jätte nöjd över att ha vila :P

Imorgon ska jag flytta hem till en kompis som åker till Usa i ca 10 dagar. Hon har även ett litet stall, men har bara 2 hästar hemma nu. Så där ska jag bo och ta hand om deras hästar, deras stall ligger inte långt ifrån mitt ca 10 min på cyklen. Så ska bli jätte skönt att bo själv hela lovet ute på landet :D!

1 kommentar:

  1. TÄVLING I MIN BLOGG! DU KAN VINNA BILJETTER TILL GÖTEBORG HORSE SHOW, SCHABRAK, SADELÖVERDRAG OCH STALLPADDAR! OCH DET ÄR SUPERENKELT ATT VINNA. DET ENDA DU BEHÖVER GÖRA ÄR ATT BESKRIVA DIN DRÖMHÄST!

    KLICKA HÄR FÖR ATT VARA MED OCH TÄVLA:

    http://stockholmsjenna.blogg.se/2009/october/tavling-med-fina-priser.html

    SvaraRadera