21 oktober 2009

Onsdag kväll :)

Nu ligger jag själv i soffan i deras stora hus. Läskigt? Nej faktist inte. Jag trodde det, hade sällskap nyss men konstigt nog var det skönt att vara själv. Iaf i natt ;)

De som jag bor hos har en häst som jag rider -Mr Z, eller Z som han kallas är en häst som gått 150, Olivia har startat 140 med honom. Det är en väldigt stor och stel häst. Men jag trivs med honom mer än med mina egna. Han är väldigt stor men han ligger alltid och rullar och mjuknar ju mer man rider. Idag red jag ca 30 min på ridbanan och han kändes super. Lullade mest runt en stund och red väldigt lätt. Imorgon blir det lite mer ansträngande för honom. Ska rida honom efter min praktik och sedan ska jag till mina egna och så ska Johanna löshoppa Royale(3åringen jag rider) så tror jag ska kolla på det, kanske tar med videokameran :)

Stampe är ju väldigt mjuk och inte ett dugg stel, men han är så av och på. Idag var han stark som en oxe och bara ligger på, stark och tjafsig.

Fia har även blivit long, märktes att hon inte rört på sig på några dagar, hon blir så springig när jag galopperar och dra några repor. Men efter några minuter lugnade hon ner sig :) berättar mer imorgon om upplägget med hennes galoppträning som Åsa Frykman har gett mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar