22 oktober 2009

dagen

Idag har jag varit hela dagen hos Fredrik Spetz på min praktik. Jag har nämligen praktik 2 dagar i veckan så då är jag hos honom , passar lägligt som jag tränar för honom! Idag på praktiken gick jag rida Delta MB, som fredrik har placering upp till 140 på. Delta ägs av Emanuelsson men fredrik har henne på försäljning. Så henne har jag stött på tidigare så jag hade min praktik där under hela april :D

Kom hem(olivia) från honom runt halv 6, 6 och åt lite pannkakor, vidare ut till hennes hästar. De var redan innan för idag kom Åsa Berg med en häst så hon tog in de tidigare! Skönt för det tycker nog inte om att vara ute i regnet. Men iaf, började borsta Z inför en ridtur, men när jag skulle kratsa hovare var han jätte konstig. ville inte lufta på vänster bak och när jag blev sur lufta han lite men höll på att trilla ihop, och han väckla inte ut hoven heller utan var nära på att trilla på hela benet. Försökte igen och han gjorde samma sak. Gick en liten rund för att se om han var halt, men såg ingenting. Han är varken varm eller svullen. När han står nere med benet reagerar han inte när man tar eller trycker, men när han lufter upp det lite så reagerar han massor. Pappa ska snart komma ut och titta på det, hoppas det inte är något. Spec när de är i USA!

Blev bara att mocka av stallet. När Pappa vart här ska jag cykla till vårt stall och mocka och mysa med mina hästar. Båda har vila idag, fia ska long varannan dag och Stampe har sin vilodag idag!

Men johanna ska löshoppa i ridhuset kl 8. Hoppas jag hinner till dess, tar med mig filmkameran iallafall :) Skriver mera sedan!

1 kommentar:

  1. Jaa, men det kan jag förstå! Men jag vet många som bara sätter den löst för att de inte vet hur nosgrimmorna skall sitta =)
    Fin häst du har!
    Anton har också överbett btw ;)

    SvaraRadera