14 december 2009

Idag har alla hästarna gått super, men mazzerati var roligast att rida som alltid :) han har känts lite trött några dagar, men idag kändes som pigg och framåt. Ella och Stampe som vanligtvis inte är överdrivet fina på marken har känts helt ok! Hoppade över en lite bock med stampe , riktigt fin där!
Märks stor skillnad när det blivit mera allvar med markarbetet, jag vet mera vad jag vill ha ut av hästarna och när man vet det så blir ridningen mer koncentrerad och man följer en plan bättre. Men samtidigt har jag aldrig innan tränat regelbundet för någon som är noggran med markarbetet. Det har gett massvis att vara flera veckor hos Spetz för att rida och träna,känns som jag utvecklats väldigt mycket. Samtidigt som det är jätte kul, det här är verkligen det bästa jag vet! Så det tar jag självklart med mig hem och tränar på hela tiden, varje minut jag sitter på hästen! :)

Appråpå utveckling! Kollade precis på GrandPrix hoppning från Göteborg Horse Show från 2002. För det första var banan väldigt orytmisk och svår, men känns som standarden på hästarna och ryttarna var sämre då än nu, mycket slit och dragande i hästarnas mun, ryttarna sparkade och sporrade hästarna hela tiden, hästarna hoppade flackt och ryttarnas skänklar var över allt. Nu när man kollar på hoppningar ser det alltid så enkelt ut!

Återigen till dagen, red även Corazinne i ridhuset och ForYou som är Fredriks avelsto efter For Feeling om jag inte minns fel. Rätt liten men trevlig, knappt riden så bara travar och galopperar lite lätt.





2 kommentarer:

  1. Everyone loves what you guys are usually up
    too. This sort of clever work and coverage! Keep up the wonderful works guys I've you guys to our blogroll.

    Here is my homepage :: tools
    Also see my page - stump rotting

    SvaraRadera
  2. I was curious if you ever considered changing the layout of your site?

    Its very well written; I love what youve got to say.
    But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with it
    better. Youve got an awful lot of text for only having 1 or
    two pictures. Maybe you could space it out better?

    Feel free to surf to my web-site - pakovanje

    SvaraRadera