8 december 2009

PRAKTIK :D

Fredrik har lämnat mig och Cissi själva med 8:a hästar, då han är hos Marcus Ehning i 9 dagar. Vi rider 4 hästar var varje dag. Förutom stampe rider jag Mazzerati, en 5åring efter Feliciano - Electro, går 110 men enbart riden några månader. Trevlig och lättsam häst som är till salu. Någon som är intresserad av att köpa en trevlig och lättlärd 5 åring är det ju bara att säga till :) Jag gillar den hästen otroligt mycket då han alltid är positiv och glad, lättlärd och fin att rida på marken för det lilla han är riden :)

Rider även Corazinne, född 2000, efter cagliostro vinst i 140. Hon tar det lite lugnt och rids lite lätt, hon börjar där imot bli rätt pigg ;) Den sista hästen jag rider är Ella,Lisa som jobbar där äger. Lisa lyckades bryta fingret på en tävling för några veckor sedan så kan inte rida. Och då motionerna vi självklart henne :)
Ansa Fredriks Mamma har även ett fölsto som är 7,8 år som vi rider lite på också. Inte riden så mycket då hon haft föl.

Jaa, annars mockar, fixar höpåsar , smörjer, borstar, sopar och lite extra saker man alltid gör i ett stall. Men framför allt så äter vi godis i stora mänger. Nästan så man börjar undra om vi inte rullar fram snart! De är väl de jag pysslar med om dagarna, Efter fredrik har jag oftast åkte till Solla och ridit någon häst,Idag red jag Kelly och imorgon ska vi hoppa Royale(3 åringen) för första gången, eller vi har hoppat de små hindrena i skogen några gånger. Men imorgon blir det ridhuset och riktiga hinder , får se hur det går!

Börjar bli lite trött efter att ha ridit 5 hästar idag och varit ute och sprungit en stund. Är ju van att rida runt 2, men det här är betydligt mycket bättre. Cissi och jag vill inte börja skolan igen! Imorgon blir det träning för Johan Spetz!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar