11 december 2009

Idag har jag nästan skrittat ut alla hästar, utan Ella! Ibland är det mysigt att bara skritta och sitta och tänka. Framför allt nu när jag nästan ridit lektion/fått hjälp vid varje ridtillfälle av Fredrik, då är det nyttigt att skritta själv och bara tänka på allt han sagt och vad man har lärt sig för att det ska sjunka in lite bättre. Jag märker stor skillnad på hur jag tänker när jag rider, mitt upplägg och min syn på ridningen, på ett positivt sett verkligen!

Igår hoppträna jag för Johan Spetz, han passa på att hjälpa oss när inte fredrik är hemma! Aldrig ridit för honom, men blev glatt överrask! Små saker gör verkligen stora skillnader :) Jättekul!! Framför allt tycker jag att jag fick bättre självförtroende och litade mera på mig själv och känslan. Jag har lätt för att få dåligt självförtroende och tro att allt ska gå dåligt. Vilket det alltid har gjort tills jag fick stampe, alla som känner mig vet att jag knappt vågade hoppa överhuvudtaget när jag fick honom för 2 år sedan. Men blir det fel faller jag lätt tillbaka till detta, tyvärr! Bara att tänka vidare och framåt :)

Imorgon ska jag rida alla 4 hästar hos Fredrik i ridhuset, till mitt stall och rida 2 hästar och sedan är det PUBAFTON i stallet med alla möjligfolk, men de flesta pratar häst så kan ju räkna ut allt samtalsämnet blir HÄST! :D:D

Nu blir det sova upp och hoppa vid halv 6 som vanligt :) Sovmorgon är överskattat helt klart!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar