7 september 2009

Boccan

Igår & Idag fick jag rida min systers storhäst, Boccaccio. En liten busig liten sak, som jag gillar massor! Hon är nämligen sjuk och då passar jag på att låna tillbaka honom.
När jag var på praktik hos Emanuelsson så fick jag med honom hem där ifrån. Så tävlade jag honom under 1 månad innan min syster tog över. Vi hann med 3 tävlingar och en 2:a plats :) Han är lite slarvig och har nästan alltig ett nerslag tyvärr. Men enkel och väldigt bussig. Trevlig på marken och inte så stor (157)så han passar min lilla syster som bara är 13 år väldigt bra.

Igår red jag några varv i skogen och gud vad han bockar! Men hur lydig som helst, dock lite stel och trälig imunnen det första varvet, men gick över sen och då är han ur mysig att rida. Idag blir det lite trim på marken. Gäller att passa på innan syster bli frisk igen!

110 cm 4 fel



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar