3 september 2009

tis,ons och tors

Dygnen borde ha fler timmar, helt klart!

I tisdags var jag hos Fredrik Spetz och tränade med stainless, han var seg och inte riktigt sig själv. Vet inte riktigt vad det var med honom. Men inte framme och pigg på hinder som han brukar vara. Hoppas det inte var något allvarligt bara.

Igår red jag ut Stampe en sväng i skogen med Pappa,syster och en till i stallet. Han busa och skutta och kändes som vanligt. Hoppas verkligen bara det var dålig dag för stampe på träningen. Spec som vi ska tävla på söndag igen. Efter Stampe red jag Fia-lotta i ridhuset för Ulrika, en tjej jag ridit väldigt mycket för på marken. Fia har inte vart så rolig att rida på sistone så vi fick tillbaka lite med jobbet och bara få henne avslappnad och ta ut stegen ordentligt. Hon bli lätt trippig och spänd. Men igår vart hon bättre på slutet.

Vart hos Fredrik Spetz hela dagen på praktik, kom nyss hem och väntar på skjuts ut till stallet. Tänkte galoppträna fia, lär ju bli i mörkret nu. Första dagen jag vart hon fredrik och tror jag kommer trivas. Ska tillbringa 2 dagar i veckan där hela året. Lärorikt :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar