30 september 2009

Jag ska bli bättre på att uppdatera. Någon gång iaf :)

Blev inte att kolla någon stallplats och stövlar hann vi inte med. Hoppas det blir av ikväll!


Jag har bytt bett till ett Nova bett på stampe, funkar faktist jätte bra. Han blir rund och fin i galoppen, jag får bättre kontakt med hans mun och blir atomatiskt att jag rider mer med sättet istället för handen. I måndags testade jag att hoppa några språng, han hoppade jätte fin. Först låg jag och rullade på några småhinder för han skulle få hoppa av sig lite. Var ett tag sedan, sedan högde pappa några hinder och han hoppade jätte fin, verkligen. En helt annan häst i både galoppen och sprången :)

Hopptränade Fia-Lotta igår för Fredrik, hmm.... Vad har hänt egentligen? Tror knappt jag kan hoppa ett hinder på 80 cm längre utan att dra i nödbromsen och bromsa mig in i hindret. Hmmm... Det som var så lätt och enkelt med henne förut! Försäg vet vi vad som hänt och tagit ner henne massor i klasserna. I juni var debuten i 120 lekande lätt, nu är de kämpig att komma runt 1m. Men hon ska bara ha kul och lätt, så ska hoppa 1m,110 2 helger i rad. Får se hur det funkar efter det.


Ska lägga ut den bästa rundan jag haft med henne, från i maj. Hon var enbart tävlade nästan 2 månader och deb 115cm. Sveland cup finalen på norrköping horse show. Den känslan vill jag ha igen, det var lätt och smidigt. JAG SATT INTE OCH BROMSA IN I HINDRET!!!!!!!! och fia var säker och inte tveksam på allt som idag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar