12 november 2009

hööks

Vart hos Fredrik hela dagen :D Imorgon ska jag vara helt själv då han åker med 5 hästar till Södertälje och tävlar, Lisa som jobbar hos honom hänger också med :) Det är bara 3 hästar kvar hemma så inte för mycket att göra, Ina Knutsson ska även rida den ena! Lite läskigt att vara helt själv. Annars när man är där har ju Fredrik eller Lisa ansvaret om det skulle hända något. Men hans mamma finns alltid i närheten men i allafall! Får hoppas hästarna sköter sig som vanligt :)

Igår red Jag ut Fia och Pappa red Stampe. Vi trava och galoppera några varv i skogen och fia var finfin (: Skrittade en långsväng också. Efter det så putsa jag alla mina saker och städade mitt skåp! Satte även ihop några till träns med olika bett slipper jag byta bett varje gång jag ska ha ett annat :)


Var även och handla lie nya saker förra veckan:

De långa chapsen klarar jag mig inte utan längre. Väldigt bra köp, även fast de blivit lite stora och långa. Men de satt så tajt ibörjan, men jag älskar de iaf :D De är så varma och goa nu när det börjar bli kallt. De kommer från hööks! Har länge kollat på långa chaps,men det är så dyrt att köpa, men efter några tips om att hööks har för bra pris åkte jag dit!

Köpte även ett plingpling pannband, Tänkte att Fia vill ha det, det kostade bara 200 kr och jag tycker att många hästar är så fina idet, men att lägga 800 känns lite för mycket. Men nu fanns det här billigt och jag ser ingen skillnad på det äkta och detta. Vi får väl se om Fia uppskattar att ha det ;)


2 kommentarer:

  1. vad roligt att du bloggar och uppdaterar ofta!!! kul att läsa, du får skriva om all konstiga din handledare sysslar med =) fina grejer du shoppat.. kram /kicki

    SvaraRadera
  2. shit vad jag hade stavat fel.. jag lovar att jag inte har dyslexi..

    SvaraRadera