4 november 2009

tisdag

Igår gick både Fia och Stampe väldigt bra! Mina små stjärnor, känns som jag kommit ett steg längre och fått till lite hur de ska ridas på marken. Visst stampe är väldigt spänd och vill inte riktigt slappna av och sänka nacken och komma över ryggen. Men det blir så mkt bättre ju mer jag rider, i galoppen har han inte riktigt samma problem och han har fått en väldigt bra galopp nu för tiden. Riktigt härlig att rida, och hans känns väldigt nöjd också :)

För det första har jag börjat inse lite mer hur det ska vara och kännas när jag är hos Fredrik på praktik, försöker göra som honom när jag rider och lägger upp det på ungefär samma sätt. Medans jag rider tänker jag mest på min position över hästen och mina hjälper, att hästen är ordentligen framme för skänkeln. Ibörjan tycker jag att hästarna får sämre än det brukar jag göra, men håller jag på ca 10 min så mjuknar det och känns väldigt nöjda och avstända, båda är mer framme för hjälperna och de blir ganska lätta att rida. Visst det kan alltid bli bättre. Men idag ska båda ridas ut i skogen och ha en trevlig tur! I snön också, mysigt :D

Red även Royale fick ridas i ridhuset, var ganska många hästar och han tycker det är lite läskigt att möta en häst, han tappar lite bjudning där inne och igår var första gången han hade svårt att fatta galopp. Men han är ju bara 3 och han är oftast väldigt duktig och den här gången bocka han inte av mig ;)

Nu blir det stallet, tjingeling (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar