9 november 2009

Jag är ju som sagt inte så bra med det här att uppdatera.

I veckan har hästarna gått riktigt bra. Hoppade Fia igår för första gången på ca 1 månad.. Oh, vad fin hon var. Min underbar häst, vad skönt att det bara vara sadeln som ställt till problem. Undra hur länge hon haft ont av den, måste vara ända sedan i somras. I tollstad i slutet av Juli började hon känns konstig och ville inte gå fram, började trampa om och stannade tillochmed i 2 klasser. Fick nästan jaga henne över hindrena. Min fina lilla häst var iallafall tillbaka igår :)

Nästa helg blir det träning för Anna Emanuelsson, Kul!! Men hon lär tycka fia är riktigt olydig, hihi. Kan inte hjälpas :)


En film när jag tränade senast för Anna med Fia tror jag, eller nej just ja! Jag var ju där och jobba/träna en vecka i somras också. Men innan dess var det här sista träningen! Då hade jag vart på praktik där i 3 veckor och alltså var inte Fia särskilt välriden eller lydig, men hon hoppade helt fantastiskt :)


klicka på länken för att kolla in Emanuelsson stall, jag såg även att jag var med på bild. Även Fia-Lotta :)

Stampe ska ridas i ridhuset idag, sen ska han få en lite lugnare vecka med mycket uteritt för nästa vecka så flyttar jag honom till Fredrik Spetz, börjar min praktik som är i 5 veckor, har med min stampe första veckan för den helgen ska jag tävla honom i Mjölby 110,120 sista tävlingen för säsongen. Efter det får han åka hem några dagar och tar ditt Fia istället. Båda hästarna ska turas om att vara hos fredrik. Skönt med föräldrar som håller på med hästar så vi kan göra så :)


3 kommentarer:

  1. Halloj! Din videolänk som du skickade in till min bloggtävling fungerar inte, du får hemskt gärna skicka om den så fort du ser detta! :)

    SvaraRadera
  2. SVAR: Jag får den fortfarande inte till att fungera! :/

    Står såhär när jag försöker öppna den:
    "Tyvärr kan vi inte hitta sidan du söker.
    Det kan bero på något av följande:
    - Adressen är fel. Kontrollera stavningen och försök igen.
    - Adressen är gammal och finns inte längre.
    - Du kan ha använt ett gammalt bokmärke.

    (Felet kan också bero på en tillfällig driftstörning.)"

    Min mail är FrejaLindskog.blogg@hotmail.com :)

    SvaraRadera